Sieć Żabka nie przestaje się rozwijać – w ciągu zaledwie 12 miesięcy uruchomiła ponad tysiąc nowych sklepów. Tak dynamiczna ekspansja Żabki sprawia, że sieć umacnia swoją pozycję jako największy detalista w Polsce pod względem liczby placówek.
Ekspansja Żabki: 11,3 tys. sklepów i ambitne plany
Na koniec marca 2025 r. sieć Żabka prowadziła 11 373 sklepy – to o 1 003 więcej niż rok wcześniej. W I kwartale 2025 r. uruchomiono 436 nowych punktów, co daje średnio niemal 150 miesięcznie. Celem na ten rok jest przekroczenie 12 000 placówek.
Potencjał rozwoju sieci w Polsce szacowany jest na ok. 19 500 lokalizacji. Jednocześnie Żabka rozwija działalność w Rumunii – pod marką Froo funkcjonują tam już 87 sklepów, a docelowo ma ich powstać nawet 4 000.
Z ciekawości sprawdziliśmy, jak przedstawia się sytuacja w innych sieciach handlowych.
Ile sklepów mają sieci handlowe w Polsce? Dane z I kwartału 2025 r.
Choć Żabka nie jest dyskontem, a sklepem typu convenience, skala jej działalności wyraźnie przewyższa konkurencję. Pod względem liczby dyskontów dominuje natomiast Biedronka. Pod jej szyldem jest już 3730 placówek. Z kolei Dino zdecydowanie zdominowało tereny poza dużymi miastami i pod względem liczby sklepów depcze Biedronce po piętach. W ramach polskiej sieci Dino działa już 2746 lokalizacji. Na kolejnym, czwartym miejscu uplasował się Lidl. W obrębie tej niemieckiej sieci działa już 940 sklepów. Tuż za Lidlem uplasował się Carrefour, który w tym roku sprzedaje w 777 lokalizacjach w kraju. Aldi natomiast posiada już 360 sklepów w Polsce, Kaufland 253, a Auchan 220 (razem z działającym przy stacjach BP Easy Auchan).
Szczegóły przedstawia poniższa grafika.

Jak widać, format małych osiedlowych sklepów sieci Żabka dobrze sprawdza się na polskim rynku. Czy Ekspansja Żabki w kraju dalej tak intensywna, jak do tej pory? Z pewnością będziemy się temu przyglądać!
A po więcej informacji z kraju i ze świata zapraszamy do innych naszych wpisów: panparagon.pl/portal