Sieć sklepów Biedronka wprowadza zmiany, które mogą dotknąć każdego klienta. Nowa opłata w Biedronce obejmuje jednorazowe woreczki foliowe, co wynika z unijnych przepisów mających na celu ograniczenie plastiku. Co to oznacza dla kupujących?
Czego dokładnie dotyczy nowa opłata w Biedronce?
Nowa opłata w Biedronce dotyczy tzw. „zrywek” – lekkich worków foliowych dostępnych przy stoiskach z owocami, warzywami czy pieczywem. Od początku 2025 r. każdy taki woreczek będzie kosztował 25 groszy, ale tylko w przypadku, gdy nie będzie używany zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Co to oznacza? Jeśli zapakujemy do niego owoce, warzywa czy pieczywo, nie musimy za niego płacić. Opłata 25 gr/szt. naliczana jest w przypadku użycia foliówki do produktów posiadających własne opakowanie, takich jak np. batoniki.
Dlaczego została wprowadzone nowa opłata w Biedronce?
Celem wprowadzenia opłaty jest zmniejszenie ilości plastiku używanego podczas zakupów oraz zachęcenie klientów do korzystania z ekologicznych alternatyw, takich jak woreczki wielokrotnego użytku. Dagmara Łakoma, starsza menedżerka ds. ochrony środowiska w sieci Biedronka wyjaśniła, że środki z opłat recyklingowych trafiają do urzędów marszałkowskich i nie są dochodem sieci handlowej. Biedronka podkreśla, że zmiana ta wpisuje się w działania na rzecz ochrony środowiska i dostosowanie się do unijnych norm.
Nowa opłata w Biedronce – jak uniknąć dodatkowych kosztów?
Aby uniknąć niepotrzebnych opłat, klienci mogą zaopatrzyć się w wielorazowe worki materiałowe lub pamiętać o zabieraniu własnych opakowań na zakupy. To proste rozwiązanie nie tylko oszczędzi pieniądze, ale także pomoże w dbaniu o środowisko. Czy klienci zaakceptują tę zmianę? Czas pokaże, ale już teraz warto przygotować się na zakupy bardziej świadomie .
Po więcej informacji z kraju i ze świata zapraszamy TUTAJ
Szukasz oszczędności? W aplikacji PanParagon znajdziesz gazetki z największych sieci handlowych tj. Biedronka, Lidl, Kaufland, Auchan oraz porównasz oferty w wygodnej wyszukiwarce promocji.