Lifestyle

Czy pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków?

Wczesną wiosną, tuż przed pierwszym lockdownem, barometr nastrojów konsumenckich wskazywał, że Polacy coraz bardziej optymistycznie patrzą w przyszłość – także tę dotyczącą sytuacji finansowej w ich domach oraz gospodarki kraju. Wszystko zaczęło jednak drastycznie zmieniać się wraz z wprowadzaniem kolejnych obostrzeń. Z drugą, jesienną falą zachorowań, nastroje konsumenckie znów się pogorszyły. Jak te nagłe zmiany wpłynęły na zachowania konsumentów? Czy pandemia zdążyła już odcisnąć piętno na Polakach i zmienić nasze zwyczaje zakupowe? Tego dowiesz się z tego artykułu.

Nowa rzeczywistość

Wraz z rosnącą liczbą zakażeń, rośnie też niepokój konsumentów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez KPMG, aż o 58% więcej Polaków zwraca uwagę na własne bezpieczeństwo podczas wizyty w sklepie. Nic więc dziwnego, że jako największą niedogodność zakupów stacjonarnych w czasie pandemii badani wskazują nieprzestrzeganie przez inne osoby obowiązujących zasad (np. zakrywanie ust i nosa czy dezynfekcja rąk). Ale czy obawa o własne zdrowie skutecznie zatrzymuje Polaków w domach?

Co z zakupami stacjonarnymi?

Jak wynika z raportu „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19”, połowa Polaków w czasie pandemii ograniczyła wyjścia do sklepów spożywczych i zakupy w nich robi tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. Najmniejszą grupą, która zadeklarowała robienie zakupów spożywczych offline są osoby w wieku od 25 do 39 lat, zaś największą są konsumenci między 55. a 69. rokiem życia.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku zakupów pozaspożywczych. Aż 71% Polaków zrezygnowało z dokonywania ich w sklepach stacjonarnych.

Boom na online

Już niemal 3/4 społeczeństwa robi zakupy pozaspożywcze w sieci. Jaki wpływ ma na te wyniki pandemia? 1% Polaków przyznaje, że to właśnie „dzięki” koronawirusowi zmienili swoje zwyczaje zakupowe i rozpoczęli przygodę z zakupami online. Natomiast 34% konsumentów deklaruje, że wraz z nadejściem nowej rzeczywistości, zaczęli kupować w internecie produkty, które wcześniej nabywali wyłącznie offline.

Co ciekawe, coraz większą popularnością cieszą się zakupy dokonywane przez aplikacje. Taki sposób zamawiania produktów deklaruje już 43% kupujących online. Czy to oznacza, że w aplikacjach można znaleźć korzystniejsze oferty? Z naszego doświadczenia wynika, że tak. Zajrzyj jednak do kuponów w PanuParagonie i przekonaj się sam! 😉


Pobierz darmową aplikację PanParagon

Dodaj komentarz


Typ urządzenia
ANULUJ
close

Zamknij okno

close

Cześć, tu PanParagon!

Widzę, że zainteresował Cię mój artykuł. Mam dla Ciebie fajną propozycję: zostaw mi swojego maila, a ja od czasu do czasu podeślę Ci do przeczytania super ciekawe newsy. Możesz mi zaufać – trzymam się trzech żelaznych zasad:
  • nie spamuję – maile wysyłam nie częściej niż 2 razy w miesiącu,
  • nie zanudzam – artykuły, które otrzymasz, z pewnością Cię zainteresują,
  • nie sprzedaję – przykro mi, nie mam nic na sprzedaż ;) Moja aplikacja do kontroli wydatków jest całkowicie darmowa, newsy, artykuły i raporty o zwyczajach zakupowych Polaków, które tu znajdziesz – również.
  Po prostu chwytaj, czytaj i korzystaj! :)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku świadczeniu usług drogą elektroniczną od Mr Receipt Sp. z o.o. ul. Perkuna 25, 61-615 Poznań. Pamiętaj, żeby przeczytać w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowę w naszej Polityce Prywatności.