§1.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin” określa zasady korzystania z aplikacji mobilnej Pan Paragon, a także świadczenia za jej pośrednictwem usług drogą elektroniczną. Warunkiem korzystania z Aplikacji jest akceptacja niniejszego Regulaminu, co jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą. Użytkownik dokonuje akceptacji Regulaminu przy pierwszym uruchomieniu Aplikacji.
- Regulamin opisuje zasady świadczenia przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną . (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 123, 730 ze zm.).
- Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie mają znaczenie podane poniżej:
- Aplikacja – oprogramowanie pod nazwą PanParagon/MrReceipt dostarczane przez Usługodawcę, instalowane w pamięci Urządzenia;
- Licencja – umowa na korzystanie z Aplikacji, zawierana na warunkach określonych w punkcie II. Regulaminu pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem z momentem zainstalowania Aplikacji, regulująca zasady na jakich Użytkownik może korzystać z Aplikacji;
- Partner – podmiot trzeci prowadzący działalność gospodarczą, którego dotyczą informacje handlowe prezentowane w Aplikacji;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji, opisane w pkt. V.1. Regulaminu;
- Usługodawca, Administrator – spółka Mr Receipt Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-650) przy ul. Piątkowskiej 161, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000822722, REGON: 385301370, NIP: 9721305935;
- Urządzenie – urządzenie elektroniczne pozwalające na przetwarzanie, odbieranie oraz wysyłanie danych takie jak smartfon czy tablet.
- Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z Aplikacji;
- Usługi Dystrybucji Ubezpieczeń – usługi świadczone za pośrednictwem Aplikacji przez Mr Receipt Sp. z o.o., jako agenta ubezpieczeniowego Ubezpieczyciela, wpisanego do Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych pod nr RAU: 11247324/A. Informacje na temat wpisu do rejestru można sprawdzić za pośrednictwem przeglądarki internetowej pod adresem https://rpu.knf.gov.pl/search/agent.
- Ubezpieczyciel – Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji „WARTA” S.A. z siedzibą w Warszawie (00-805) przy ul. Chmielnej 85/87, wpisane do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, na podstawie wpisu dokonanego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000016432, posiadające numer NIP: 5210420047.
- Oferowane w Aplikacji Usługi świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na żądanie Użytkownika.
- Pobranie Aplikacji z dedykowanych dla danego oprogramowania sklepów, jak również korzystanie z większości oferowanych za jej pośrednictwem Usług jest bezpłatne. W sytuacji, gdy skorzystanie z Usługi wiąże się z obowiązkiem dokonania zapłaty Użytkownik zostanie o tym wyraźnie powiadomiony w momencie składania zamówienia.
- Usługodawca, w ramach współpracy z różnymi Partnerami, może udostępniać Użytkownikom w ramach Aplikacji różne serwisy. Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach tych serwisów określają poszczególne regulaminy tych serwisów. Korzystanie z oferowanych serwisów wymaga zapoznania się i akceptacji poszczególnych regulaminów. W przypadku sprzeczności pomiędzy Regulaminem a regulaminami poszczególnych serwisów, stosuje się postanowienia regulaminów poszczególnych serwisów.
- Z uwagi na charakter Usług świadczonych za pośrednictwem Aplikacji, polegających w szczególności na dostarczeniu Użytkownikowi treści cyfrowych, Użytkownikowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej z Usługodawcą umowy w terminie 14 dni, ma jednak prawo do jej rozwiązania w każdym momencie.
§2.
Własność intelektualna
- Wszelkie prawa do Aplikacji, w tym do różnych jej funkcjonalności, w całości i we fragmentach, w szczególności do elementów tekstowych, graficznych, multimedialnych oraz elementów aplikacji programistycznych generujących i obsługujących Aplikację, w tym prawa autorskie, prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej oraz wszelkie wymagane w danej sytuacji prawa pochodne (licencje) przysługują Usługodawcy.
- Z chwilą pobrania Aplikacji oraz akceptacji Regulaminu przez Użytkownika, Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji niewyłącznej na korzystanie z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem. Licencja jest nieprzenoszalna i zostaje udzielona na czas korzystania przez Użytkownika z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem i w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem.
- Licencja, o której mowa w ust. 2 powyżej nie upoważnia Użytkownika do udzielania dalszych licencji.
- Przekazywanie osobom trzecim treści zawartych w Aplikacji dopuszczalne jest wyłącznie przy wykorzystaniu narzędzi zawartych w Aplikacji i przeznaczonych do tego celu.
- Użytkownik nie ma prawa zwielokrotniać, sprzedawać lub w inny sposób wprowadzać do obrotu lub rozpowszechniać Aplikacji, w całości bądź we fragmentach, w szczególności przesyłać lub udostępniać jej w systemach i sieciach komputerowych, systemach dystrybucji aplikacji mobilnych lub jakichkolwiek innych systemach teleinformatycznych.
- W razie naruszenia przez Użytkownika zasad korzystania z Aplikacji lub warunków udzielonej Licencji, Usługodawca będzie uprawniony do zablokowania Użytkownikowi dostępu do Aplikacji oraz cofnięcia udzielonej Licencji na korzystanie z Aplikacji. Powyższe nie uchybia prawu Usługodawcy do podjęcia innych stosownych i prawem przewidzianych działań w związku z dokonanym naruszeniem.
- Publikowane w Aplikacji informacje handlowe Partnerów pochodzą z materiałów udostępnionych i rozpowszechnianych publicznie i bezpłatnie przez Partnerów lub ze zgłoszeń dokonywanych przez Partnerów. Prawa autorskie do materiałów promocyjnych udostępnianych przez Partnerów należą do tych Partnerów, a wszystkie nazwy czy znaki towarowe zostają wykorzystane jedynie w celach informacyjnych.
§3.
Wymagania techniczne i zasady dostępu
- Aplikacja jest dostępna dla Urządzeń wyposażonych w odpowiednią wersję systemu iOS lub Android i może zostać pobrana ze sklepu oferującego aplikacje dedykowane dla danego systemu.
- Do uruchomienia i prawidłowego działania Aplikacji niezbędne jest aktywne połączenie internetowe. Koszty transmisji danych wymaganych do korzystania z Aplikacją Użytkownik pokrywa we własnym zakresie na podstawie umów zawartych z operatorem telekomunikacyjnych lub innym dostawcą Internetu.
- W celu korzystania z niektórych funkcji Aplikacji niezbędne jest aktywowanie dostępu do aparatu, multimediów, czy lokalizacji urządzenia.
- Po pierwszym uruchomieniu Aplikacji, Użytkownik uzyskuje dostęp do anonimowego konta przypisanego do numeru urządzenia z którego korzysta. Konto to zostaje skutecznie utworzone z chwilą akceptacji Regulaminu.
- W każdej chwili Użytkownik może zarejestrować swoje anonimowe konto zgodnie z procedurą rejestracyjną dostępną w Aplikacji.
- Niektóre funkcje Aplikacji dostępne są jedynie dla Użytkowników, którzy dokonali rejestracji konta.
§4.
Integracja z innymi kontami
- Użytkownik może zintegrować Aplikację ze swoim kontem na portalu społecznościowym lub innym kontem na portalu dającym możliwość takiej integracji. W Aplikacji widoczna jest lista portali umożliwiających taką integrację. Wybór portali dających możliwość integracji należy do Usługodawcy, który zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do listy, o której mowa w zdaniu poprzednim.
- Integracja jest metodą rejestracji anonimowego konta użytkownika i jest całkowicie dobrowolna.
- Integracja jest możliwa pod warunkiem zaakceptowania regulaminu portalu dającego możliwość takiej integracji, w szczególności zawartych tam zasad udostępniania treści i danych użytkowników, zasad bezpieczeństwa oraz ochrony praw innych osób.
§5.
Ogólne zasady korzystania z aplikacjami
- Podstawowymi usługami świadczonymi za pośrednictwem Aplikacji są:
- przechowywanie oraz opisywanie dowodów zakupów;
- przechowywanie elektronicznych wersji kart lojalnościowych;
- publikowanie informacji handlowych Partnerów;
- dystrybucja ubezpieczeń.
- Podstawowe usługi stanowią integralną część Aplikacji, w związku z czym nie można ich wyłączyć, Użytkownik może jedynie podjąć decyzję o niekorzystaniu z danej funkcji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do rozszerzania zakresu oferowanych usług bez konieczności zmiany Regulaminu.
- Korzystanie z podstawowych usług Aplikacji jest bezpłatne. Za pośrednictwem Aplikacji Użytkownik ma możliwość dokonania dobrowolnej wpłaty na rzecz Usługodawcy. W ramach podziękowania Usługodawca może udostępnić Użytkownikowi dodatkowe funkcjonalności, mające charakter udogodnień niewpływających na zakres świadczonych usług.
- Użytkownicy są zobowiązani do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem, Regulaminem, Licencją, regulaminami serwisów i regulaminami sklepów, z których Aplikacja została obrana, a także z zasadami współżycia społecznego, w tym ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet i aplikacji mobilnych, a także z poszanowaniem praw osób trzecich i Usługodawcy.
§6.
Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem Aplikacji, zapewniając poprawność jej działania. Usługodawca nie gwarantuje jednak stałej dostępności wszystkich funkcji Aplikacji, jak również ich bezbłędnego działania.
- Użytkownik korzysta z Aplikacji dobrowolnie, na własną odpowiedzialność. Odpowiedzialność Usługodawcy za ewentualne szkody powstałe w związku z korzystaniem z Aplikacji, a w szczególności brak jej funkcjonowania, a także nieprawidłowe funkcjonowanie wyłączona jest w możliwie najszerszym, prawnie dopuszczalnym zakresie.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia lub problemy techniczne w systemach teleinformatycznych, z których korzystają urządzenia Użytkowników, a które uniemożliwiają lub ograniczają Użytkownikom korzystanie z Aplikacji i oferowanych za jej pośrednictwem Usług. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niezadowalającą Użytkownika jakość, wydajność, dokładność Aplikacji.
- W działaniu Aplikacji mogą wystąpić przerwy spowodowane przyczynami technicznymi, w szczególności wynikłe z konieczności konserwacji Aplikacji lub systemów obsługujących. O planowanej przerwie w działaniu Aplikacji, Usługodawca będzie informował poprzez zamieszczenie w Aplikacji odpowiedniej informacji.
- Świadczenie Usług może zostać przerwane w razie nienależytej jakości połączenia, uszkodzeń lub wad urządzeń telekomunikacyjnych, systemów zasilania, sprzętu komputerowego, awarii sieci telekomunikacyjnej, przerw w dostawie prądu lub jakiegokolwiek działania osób trzecich w trakcie transakcji.
- Usługodawca ma prawo zablokować dostęp do Aplikacji lub poszczególnych Usług w razie stwierdzenia nieprawidłowości w korzystaniu z Aplikacji, w szczególności wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę Użytkownika, Usługodawcę lub Ubezpieczyciela. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu czasowego zawieszenia dostępu do Aplikacji na okres konieczny do usunięcia zaistniałych zagrożeń lub nieprawidłowości.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu.
§7.
Dystrybucja Ubezpieczeń
- W ramach Aplikacji Usługodawca udostępnia Użytkownikom możliwość skorzystania z Usługi Dystrybucji Ubezpieczeń.
- Usługa Dystrybucji Ubezpieczeń świadczona jest przez partnera biznesowego Usługodawcy – Mr Receipt Sp. z o.o. będącego agentem ubezpieczeniowym Ubezpieczyciela.
- Usługa Dystrybucji Ubezpieczeń obejmuje wyłącznie sprzęt elektroniczny. W przypadku wprowadzenia do Aplikacji dowodu zakupu urządzenia elektronicznego, Aplikacja automatycznie dokonuje rozpoznania towaru objętego zakupem i wyświetli Użytkownikowi informacje o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia.
- Informacja o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia, o której mowa w ustępie poprzedzającym, będzie uwzględniała każdorazowo możliwość zapoznania się z informacją o oferowanym produkcie ubezpieczeniowym, dostępną w formie odrębnego dokumentu.
- Skorzystanie z Usługi Dystrybucji Ubezpieczeń odbywa się poprzez wypełnienie formularza dostępnego w Aplikacji i wymaga podania wszystkich wymaganych danych, akceptacji regulaminu oraz wszystkich obligatoryjnych zgód.
- Wypełnienie formalności o których mowa w ustępie poprzedzającym będzie stanowiło zawarcie umowy ubezpieczenia, której stronami będą Użytkownik i Ubezpieczyciel. Z chwilą zawarcia umowy Ubezpieczyciel stanie się niezależnym administratorem danych osobowych Użytkownika.
- Wszelkie skargi i reklamacje związane z umową ubezpieczenie powinny być kierowane przez Użytkownika bezpośrednio do Ubezpieczyciela na adres: ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa, lub e-mailowo na adres: skargi@warta.pl. Niemniej jednak, w wypadku skierowania skargi lub reklamacji do Usługodawcy, zostanie ona niezwłocznie przekazana Ubezpieczycielowi.
- Mr Receipt Sp. z o.o. oświadcza, że wykonuje czynności agencyjne wyłącznie na rzecz jednego zakładu ubezpieczeń czyli Ubezpieczyciela. Wynagrodzenie z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia wypłacane jest w formie prowizji przekazywanej od Ubezpieczyciela i jest uwzględnione w kwocie składki ubezpieczeniowej.
- Mr Receipt Sp. z o.o. oświadcza, że nie posiada udziałów ani akcji w spółce Ubezpieczyciela uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu, a także Ubezpieczyciel nie posiada udziałów ani akcji w spółce, uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu lub zgromadzeniu wspólników.
§8.
Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Usługodawca tj. spółka Mr Receipt Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-650) przy ul. Piątkowskiej 161, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000822722, REGON: 385301370, NIP: 9721305935;
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich brak uniemożliwia skorzystanie z poszczególnych Usług Aplikacji.
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników z zachowaniem wymogów obecnie obowiązujących przepisów, w szczególności RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne.
- Administrator zapewnia stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w szczególności uniemożliwiającym dostęp do nich nieuprawnionym osobom trzecim, lub ich przetwarzania z naruszeniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zapobiegających utracie danych osobowych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
- Zasady przetwarzania danych osobowych zostały uregulowane w Polityce Prywatności
§9.
Zakończenie korzystania z aplikacji
- Użytkownikowi przysługuje prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie, bez podawania przyczyn.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy należy złożyć w formie pisemnej w wiadomości wysłanej na adres support@mrreceipt.com i jest skuteczne z chwilą jego doręczenia Usługodawcy.
- W przypadku naruszenie przez Użytkownika zapisów Regulaminu, Usługodawcy przysługuje prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym.
- Rozwiązanie Umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą skutkuje likwidacją konta Użytkownika i utratą dostępu do Aplikacji.
§10.
Reklamacje
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Aplikacji oraz ze świadczeniem za jej pośrednictwem Usług, a także pytania dotyczące korzystania z Aplikacji należy kierować do Usługodawcy na adres poczty elektronicznej support@mrreceipt.com .
- Reklamacja powinna zawierać w swej treści: nazwę i model urządzenia mobilnego, aktualną wersję systemu teleinformatycznego zainstalowanego na urządzeniu, dokładny opis i powód reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie skierowana na adres mailowy, z którego została otrzymana. Jeżeli zgłaszający reklamację chce, aby odpowiedź na reklamację została doręczona na inny adres mailowy, powinien zastrzec to w treści wiadomości.
- W terminie 14 dni od dnia jej otrzymania Usługodawca rozpatruje reklamację oraz informuje Użytkownika o wyniku jej rozpatrzenia. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Usługodawca zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do Użytkownika o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Użytkownika może przedłużyć okres rozpatrywania reklamacji.
- Skorzystanie przez Użytkownika z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika, będącego konsumentem, z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi
- https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
- https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
- https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Użytkownik, będący konsumentem, może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem, a Usługodawcą , korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§11.
Zmiana i dostęp do regulaminu
- Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, z zastrzeżeniem, że zmiana danych teleadresowych Usługodawcy nie stanowi zmiany Regulaminu.
- Usługodawca informuje Użytkowników o zmianie Regulaminu przy starcie Aplikacji, wyświetlając treść zmienionego regulaminu i prosząc Użytkowników o złożenie oświadczenia, że zapoznali się z nowym regulaminem i akceptują jego postanowienia.
- W przypadku, gdy Użytkownik nie wyraża zgody na zmianę Regulaminu ma prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu z momentem uzyskania przez Usługodawcę informacji o wypowiedzeniu umowy przez Użytkownika. Po otrzymaniu wypowiedzenia Usługodawca niezwłocznie usunie konto Użytkownika.
- W przypadku niezaakceptowania zmian w Regulaminie Użytkownik nie może korzystać z Aplikacji na dotychczasowych zasadach.
- Usługodawca zapewnia dostęp do aktualnej treści Regulaminu za pośrednictwem Aplikacji oraz na stronie internetowej www.panparagon.pl/regulamin w taki sposób, by możliwe było jego nieodpłatne pobranie, utrwalenie oraz wydrukowanie.
§12.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Stwierdzenie nieważności któregokolwiek z postanowień Regulaminu nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień. W sytuacji stwierdzenia nieważności części Regulaminu Usługodawca dokona jego aktualizacji, o czym poinformuje Użytkowników.
- Wszelkie spory wynikłe pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikami będą rozstrzygane ugodowo, a w razie niemożliwości dojścia do porozumienia spór zostanie rozwiązany przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy.