pandemia a zwyczaje zakupowe

Czy pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków?

Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player…

Wczesną wiosną, tuż przed pierwszym lockdownem, barometr nastrojów konsumenckich wskazywał, że Polacy coraz bardziej optymistycznie patrzą w przyszłość – także tę dotyczącą sytuacji finansowej w ich domach oraz gospodarki kraju. Wszystko zaczęło jednak drastycznie zmieniać się wraz z wprowadzaniem kolejnych obostrzeń. Z drugą, jesienną falą zachorowań, nastroje konsumenckie znów się pogorszyły. Jak te nagłe zmiany wpłynęły na zachowania konsumentów? Czy pandemia zdążyła już odcisnąć piętno na Polakach i zmienić nasze zwyczaje zakupowe? Tego dowiesz się z tego artykułu.

Nowa rzeczywistość

Wraz z rosnącą liczbą zakażeń, rośnie też niepokój konsumentów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez KPMG, aż o 58% więcej Polaków zwraca uwagę na własne bezpieczeństwo podczas wizyty w sklepie. Nic więc dziwnego, że jako największą niedogodność zakupów stacjonarnych w czasie pandemii badani wskazują nieprzestrzeganie przez inne osoby obowiązujących zasad (np. zakrywanie ust i nosa czy dezynfekcja rąk). Ale czy obawa o własne zdrowie skutecznie zatrzymuje Polaków w domach?

Co z zakupami stacjonarnymi?

Jak wynika z raportu „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19”, połowa Polaków w czasie pandemii ograniczyła wyjścia do sklepów spożywczych i zakupy w nich robi tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. Najmniejszą grupą, która zadeklarowała robienie zakupów spożywczych offline są osoby w wieku od 25 do 39 lat, zaś największą są konsumenci między 55. a 69. rokiem życia.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku zakupów pozaspożywczych. Aż 71% Polaków zrezygnowało z dokonywania ich w sklepach stacjonarnych.

Pandemia – boom na online

Już niemal 3/4 społeczeństwa robi zakupy pozaspożywcze w sieci. Jaki wpływ ma na te wyniki pandemia? 1% Polaków przyznaje, że to właśnie „dzięki” koronawirusowi zmienili swoje zwyczaje zakupowe i rozpoczęli przygodę z zakupami online. Natomiast 34% konsumentów deklaruje, że wraz z nadejściem nowej rzeczywistości, zaczęli kupować w internecie produkty, które wcześniej nabywali wyłącznie offline.

Co ciekawe, coraz większą popularnością cieszą się zakupy dokonywane przez aplikacje. Taki sposób zamawiania produktów deklaruje już 43% kupujących online. Czy to oznacza, że w aplikacjach można znaleźć korzystniejsze oferty? Z naszego doświadczenia wynika, że tak. Zajrzyj jednak do kuponów w PanuParagonie i przekonaj się sam! 😉

 

Pobierz za darmo

Przeczytaj

  • Przepis na wielkanocny mazurek kajmakowy. Taki jak dawniej!

    Przepis na wielkanocny mazurek kajmakowy. Taki jak dawniej!

  • Koszyk wielkanocny 2025. Jak przez 2 lata zmieniły się ceny świątecznych produktów?

    Koszyk wielkanocny 2025. Jak przez 2 lata zmieniły się ceny świątecznych produktów?

  • Majonez Kielecki czy Winiary – co częściej kupujemy na święta? Tak zmieniły się ceny majonezu w ostatnich latach! 

    Majonez Kielecki czy Winiary – co częściej kupujemy na święta? Tak zmieniły się ceny majonezu w ostatnich latach! 

PanParagon:
najlepsza aplikacja
do przechowywania paragonów
i wyszukiwania promocji