Święta wielkanocne nie mogą odbyć się bez… majonezu! Ten składnik wielu tradycyjnych potraw na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych świąt w Polsce. Potwierdzeniem tego są paragony dodane do aplikacji PanParagon, które jasno wskazują na rosnącą sprzedaż tego produktu w tuż przed Wielkanocą. Jak zmieniły się ceny majonezu na przestrzeni 2 lat? Majonez Kielecki czy Winiary – co częściej występuje na paragonach Polaków?
Wielkanoc majonezem stoi!
Z naszych danych wynika, że Wielkanoc majonezem stoi! Częstotliwość zakupu tego produktu na święta wielkanocne wzrasta niemal… dwukrotnie! Podczas zwykłego tygodnia majonez pojawiał się na 2,27 proc. paragonów z kategorii “jedzenie”, natomiast w tygodniu wielkanocnym był już on widoczny na 4,31 proc. dowodów zakupu. Popularność zakupu majonezu na Wielkanoc w Polsce jest zatem zauważalna.

Poszliśmy o krok dalej i ponowiliśmy sprawdzić, która marka majonezu była najczęściej kupowana w okresie wielkanocnym 2024 r.
Majonez Kielecki czy Winiary? Ten majonez wygrywa walkę o podniebienia Polaków!
Każdego roku tuż przed Wielkanocną polski internet dzieli się na dwa obozy: zwolenników majonezu Kieleckiego i fanów majonezu Winiary. Tylko który z nich wygrywa walkę o serca polskich konsumentów? Sprawdziliśmy, co na ten temat mówią paragony:
– Spośród wszystkich dowodów zakupu z kategorii “jedzenie” wyłoniliśmy te, na których znajdował się majonez Winiary lub Kielecki. Okazuje się, że w 202 roku, z tych dwóch marek, częściej kupowany był majonez Winiary, który z wynikiem ok. 61 proc. zdeklasował swoją największą konkurencję. Majonez Kielecki obecny był natomiast na pozostałych 39 proc. paragonów – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Szczegóły obrazuje grafika poniżej.

Skoro wiemy, jakie są trendy zakupowe, to warto jeszcze prześledzić, jak zmienił się cennik majonezu rok do roku.
Jak zmieniła się cena majonezu w ciągu ostatnich dwóch lat? 2023 vs 2025
Anonimowe dane z paragonów pokazały, że wzrost ceny zależy od gramatury majonezu. Jak się okazało, majonez w słoiku 500 ml od 2023 r. praktycznie nie zmienił swojej ceny, która wynosi ok. 10,98 zł. Podrożały natomiast większe i mniejsze pojemności. Majonez 400-410 ml jeszcze 2 lata temu kosztował ok. 8,19 zł, dziś za ten sam produkt wydamy już 8,78 zł. To wzrost ceny o 7 proc. Nieco większa różnica jest widoczna w przypadku większego słoika majonezu. Za 700 ml płacimy obecnie o 8 proc. więcej niż w 2023 r. Jak widać, nie zawsze opłaca się kupować produktów o dużych pojemnościach.
Szczegółowe wyniki znajdują się na poniższej grafice.

PanParagon to popularna aplikacja do wyszukiwania promocji i przechowywania paragonów. Każdego miesiąca do aplikacji dodawanych jest ok. 2 mln anonimowych dowodów zakupu, co stanowi solidną podstawę do tworzenia raportów dotyczących realnych cen czy zachowań konsumenckich. Po więcej artykułów ze świata paragonów zapraszamy TUTAJ.
Grafiki do pobrania znajdziesz poniżej.